Yukarı Çık

Diş Botoks Tedavisi

Dr. Tubahan Kaya

Botoks ve Dermal Dolgu Maddeleri

Botoks, doğanın topraklarında, ormanlarında, su kütlelerinde ve hayvanlarda bulunan bir organizma olan clostridium botulinum'dan gelen bir nörotoksindir. Toksin olmasına rağmen, lisanslı bir profesyonel tarafından uygulandığında güvenlidir.

Botoks, yüz ve boyundaki kırışıklıkların ve ince çizgilerin görünümünü önemli ölçüde azaltmak için kullanılır. Görünümü azaltmak ve mevcut kırışıklıkların kötüleşmesini önlemek için çalışır, ancak daha erken tedavi aramak da kırışıklık oluşumunu yavaşlatmaya yardımcı olabilir. Yaklaşık üç ay süren bir tedavi Botoks, daha çok kozmetik amaçlı kullanılırken, tıbbi olarak aşırı terleme, kas rahatsızlıkları ve migren tedavisinde de kullanılmaktadır.

Derinin altındaki kaslar hareket ettikçe kırışıklıklar oluşur. Zamanla, kasların tekrar eden hareketi, üstteki ciltte kalıcı kırışıklıklar veya kırışıklıklar oluşturur. Botoks kaslarınıza enjekte edildiğinde sinir sinyallerinin kaslarınıza ulaşmasını engeller. Bu kasın yumuşamasına ve gevşemesine neden olur çünkü artık kasılamaz. Birkaç ay sonra kas hareketi geri dönmeye başladığında, prosedür bir kez daha gereklidir.

Küçük bir iğne nörotoksini belirtilen kaslara enjekte ettiğinden Botoks prosedürü sadece birkaç dakika sürer. Çok az rahatsızlık vardır, bu nedenle tedavi anestezi gerektirmez. Botoks gibi, dermal dolgu maddeleri de daha genç görünmenize yardımcı olmak için cildinizin altına bir madde enjekte eder. Cildinizin çökmüş veya kırışmış bölgelerine enjekte edilen hacim vericilerdir. Dudak, burun, yanak ve diğer yüz bölgelerine yakın bölgelere enjekte edilebilirler. Hacim eksikliği çökük yanaklara, derin kırışmalara veya ince dudaklara neden olduğunda, dermal dolgu maddeleri yardımcı olur Dermal dolgu maddeleri, hacim kaybının neden olduğu kırışıklıkları ve ince çizgileri doldurmaya yardımcı olurken, Botox kırışıklıklara neden olan kasları yatıştırır.

Bruksizm nedir?

Bruksizm, fiziksel ağrılı ve ciddi diş problemlerine yol açabilen, uyanıkken veya uyurken bilinçsiz dişlerin sıkılması ve gıcırdatılması için kullanılan tıbbi terimdir. Kronik diş gıcırdatma baş ağrısına, kulak ağrısına, yüz ağrısına ve hatta migrene neden olabilir. Bruksizmden kaynaklanan diş problemleri arasında diş minesi kaybı, artan diş hassasiyeti ve dişlerin düzleşmesi ve / veya kırılması yer alır. Uyurken dişlerini gıcırdatan ve sıkan bruksizm hastaları, sık sık ağrıyan bir çene ile uyanırlar. Şiddetli kare çene görünümüne yol açabilen masseter kası hipertrofisi, bruksizmin bir başka yan etkisidir. Yaygın olarak botulinum toksini olarak bilinen Botulinum Toksin Tip A ile yapılan tedaviler, çene ağrıları, baş ağrıları ve Bruksizm ile ilişkili diğer hoş olmayan sorunlardan muazzam bir rahatlama sağlayabilir. Bruksizm için botulinum toksin tedavileri de çene hattının görünümünü yumuşatabilir.

Botulinum Toksini ve Geleneksel Bruksizm Tedavileri

Son zamanlarda, botulinum toksininin aşırı kas aktivitesi ve spastisiteyi hedeflemek ve tedavi etmek için ideal bir tedavi seçeneği olduğu kanıtlanmıştır. Anti-enflamatuar ilaçlar ve dişçilik cihazları gibi diğer birçok tedavi, sorunun kaynağına hitap etmemektedir. Diş cihazları bruksizm hastaları için geceleri dişleri hasardan başarıyla koruyabilmesine rağmen, diş gıcırdatmanın ağrılı yan etkilerini durdurmada etkisizdir.

Küçük dozlarda botulinum toksini doğrudan masseter kasına (çeneyi hareket ettiren büyük kas) enjekte ederek, kas, istemsiz diş gıcırdatmasını ve çenenin kenetlenmesini durduracak kadar zayıflatılır. Bu, kası önemli ölçüde gevşetir ve diş gıcırdatma nedeniyle dişlerdeki yıpranmayı azaltır. TME'deki hasar (temporomandibular eklem) ve baş ağrıları da azaltılmalı veya ortadan kaldırılmalıdır. Çiğneme ve yüz mimikleri gibi istemli hareketler botoks'tan hiç etkilenmez.

Botulinum toksin enjeksiyonları bruksizm için bir tedavi olmasa da, bazı hastalar için rahatsız edici semptomları bir gece koruyucuya göre daha etkili bir şekilde kontrol edebilirler. Bruksizmi tedavi etmek için kullanılan botulinum toksini tipik olarak üç ila dört ay sürer.